Ovih dana intenzivno traju upisi u prve razrede srednjih škola. Tako je pred mnogom djecom, i njihovim roditeljima, jedno od najvažniji pitanja u životu: koju školu upisati i čime se baviti u životu.

Još uvijek, jedini kriterij za upis djece u srednje škole su ocijene koje su dobili u završnim razredima osnovne škole. Da bi upisi bili pravedni, pretpostavka je da su i ocjene pravedne, te da su kriteriji ocjenjivanja izjednačeni među osnovnim školama. Nažalost praksa pokazuje da to nije tako.

Ovo pitanje je na 5. sjednici Skupštine Međimurske županije postavio vijećnik mr.sc. Franjo Cimerman. Pri tome je elaborirao:

“Već jako dugo vremena u Međimurju se vidi da osnovne škole imaju potpuno različite kriterije kod ocjenjivanja svojih učenika. U nekim školama ocjenjivanje je strogo, i vrlo mali broj učenika su odlikaši. S druge strane, neke škole uvelike poklanjaju ocjene i imaju pravu poplavu odlikaša. To naravno u konačnici dovodi do potpuno nepravednog sistema bodovanja i upisa u željene škole. Tako su prvo djeca iz nekih naselja automatski privilegirana kod upisa, a druga zakinuta. Nadalje, to kasnije generira i dodatne probleme jer djeca s poklonjenim dobrim ocjenama upisuju gimnazije i druge teške škole, koje kasnije ne mogu završiti, a neka talentirana djeca s puno boljim predznanjem završavaju u školama gdje ne mogu ispuniti svoje želje ili potencijal. Ovakva situacija prisutna je već godinama, pa i desecima godina, a ja nisam vidio da je županija kao osnivač na ikoji način uopće pokušala riješiti ovu veliku nepravdu. Što županija poduzima, i što kani poduzeti oko nepravednosti i neuravnoteženosti kriterija ocjenjivanja?”

Na pitanje je odgovorio Branko Sušec, pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i šport te istaknuo da se u potpunosti slaže s vijećnikovom konstatacijom glede ocjenjivanja, međutim takva problematika nije u ingerenciji Županije. Dodatno je istaknuo kako cijela Europa bazira upise na bazi vanjskog vrednovanja koje je na nacionalnoj razini napravljeno 2008. godine, a nakon toga parcijalno po nekakvim ciljnim skupinama. Novi kurikulum će predvidjeti vanjsko vrednovanje te je isti potrebno podržati.

Vijećnik Cimerman nije bio zadovoljan odgovorom te je uzvratio pročelniku Sušecu da ovim odgovorom Županija pere ruke od problema. “Problem neujednačenog ocjenjivanja i nepravednih upisa se događa na području Međimurske županije, i u srednjim školama kojima je Međimurska županija osnivač, pa Županija ne bi smjela bježati od problema” zaključio je Cimerman. (nl)

Povratak na naslovnicu…