Poduzeće HR-Koncept d.o.o. iz Nedelišća, vlasnik FINOTEKA.com, najstarije tražilice proizvođača domaće hrane, preko koje danas svoje proizvode prodaje oko 3.000 hrvatskih proizvođača hrane, privelo je kraju provedbu projekta „Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo“ vrijedan 1.174.673,70 kuna (155.905,99 EUR) (iznos sufinanciranja EU je 85 posto, a iznos sufinanciranja HR 15 posto).
Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda, a provodio se u suradnji s LAG-om Vallis Colapis. Kroz projekt je izvršeno transferiranje poduzeća HR-Koncept d.o.o. u društveno poduzeće, uz jačanje stručnih i poslovnih vještina zaposlenika te informiranje dugotrajno nezaposlenih u ruralnim zajednicama o mogućnostima zapošljavanja kroz društveno-poduzetničke aktivnosti. Ovo je veliki korak prema ostvarenju cilja da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane.
Na konferenciji za medije 28. ožujka 2023. u Karlovcu predstavili su rezultate projekta koji je trajao od 1. listopada 2020. godine, a završava 31. ožujka 2023. godine. HR-Koncept d.o.o. transformiran je u društveno poduzeće, zaposlenici HR-Koncepta d.o.o. prošli su tri certificirane izobrazbe (vozački ispit CE kategorije, ECDL specijalist i internet marketing), kupljena je oprema za društveno poduzeće, plaćena je promocija poduzeća (tisak letaka, izrada roll up bannera, objava plaćenih objava na Facebooku), nadograđena web platforma Finoteka.com. Također su održane tri konferencije o društvenom poduzetništvu u općinama Ribnik, Žumberak i Sveti Martin na Muri, te tri informativno-edukacijska događaja u Karlovačkoj, Međimurskoj i Zagrebačkoj županiji za ukupno 120 nezaposlenih.
Finoteka.com prva je web tražilica u Hrvatskoj koja proizvode domaćih OPG-a plasira još od 2008. godine. Tražilica je najpoznatija postala prije nekoliko godina kada su preko nje ogromne količine neretvanskih mandarina završile diljem Hrvatske – u trenutku kada je uvedena zabrana izvoza poljoprivrednih proizvoda u Rusiju iz EU.
Hrvatski proizvođači voća i povrća, ali i drugih proizvoda s dodanom vrijednosti započeli su nakon ulaska u EU koristiti pogodnosti zajedničkog EU tržišta i mogućnosti da proizvode plasiraju u Austriji i Sloveniju. Korona kriza, na žalost, usporila je dostavu domaće hrane i poljoprivrednih proizvoda izvan Hrvatske. Pandemija Covida-19 potaknula je kratke lance opskrbe i razvoj naručivanja domaće hrane i dostave od domaćih OPG-ova te je tijekom prošle godine pokrenuto veliki broj web burzi, Facebook grupa i slično. Kako će ove trendovi iskoristiti domaći poljoprivredni proizvođači? (promo)