Prema studiji utjecaja na okoliš, kroz grad Prelog dnevno prođe oko 4.800 vozila. Kroz Nedelišće dnevno prođe oko 15.000 vozila.
Obilaznica Preloga duga je oko 6 800 m i koštat će oko 60 milijuna kuna. Obilaznica Nedelišća (osnovna varijanta do G. Kuršanca) nešto je kraća, oko 6 300 metara, i koštala bi otprilike jednaki iznos.
Grad Prelog ove godine počinje gradnju svoje sjeverne zaobilaznice. Utvrđeno je to u petak 23. srpnja 2021. godine u Gradskoj vijećnici Grada Preloga gdje je održan sastanak, u prilično jakom sastavu. Gradonačelnik Ljubomir Kolarek bio je domaćin predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću, Tomislavu Mihotiću državnom tajniku za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju u Ministarstvo mora prometa i infrastrukture, Davoru Bobičancu, rukovoditelju Poslovne jedinice Varaždin, a sastanku je nazočio i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat te tajnike kabineta ministra Goran Gotal.
Grad Prelog ubrzano realizira svoje strateške projekte, pa su tako samo ovaj tjedan čak dvojica ministra zasebno posjetila Prelog. Zaobilaznica Preloga, samo je jedan od projekata.
I grad Čakovec neočekivano brzo dobio je svoju sjevernu zaobilaznicu prošle godine, iako je broj vozila na njoj zanemariv (u odnosu na Nedelišće).
S druge strane, obilaznica Nedelišća i Pušćina projekt je o kojem čelnici Općine Nedelišće naveliko pričaju već 20 godina. I pred ove izbore, u službenom informativnom biltenu Općine Nedelišće osvanuo je naslov “Konačno krenuo projekt obilaznice Nedelišća i Pušćina“. U tekstu je malim slovima pisalo da bi u najidealnijim uvjetima radovi mogli početi oko 2023., iako za to nisu predočena nikakva realna uporišta.
Za Nedelišće i Pušćine, do danas nije utvrđena prava trasa kojom će zaobilaznica ići (pogotovo ako se pita Varaždince), niti je počeo otkup zemljišta. Nema lokacijske dozvole, nema građevinske dozvole, nema osiguranog financiranja.
Zašto je tome tako? Ne stoje argumenti stranačke pripadnosti, jer i u gradu Čakovcu je na vlasti bio SDP. Ne stoje argumenti financija, jer proračun Grada Preloga manji je od proračuna Općine Nedelišća. Ne stoje argumenti nacionalnih i županijskih prioriteta, jer Nedelišće ima najgušći promet u Međimurju. Gdje je onda problem?
Općinsko vodstvo Općine Nedelišće ponovno je dobilo povjerenje građana na četiri godine. Nadajmo se da nećemo morati čekati lokalne izbore 2025. da nas netko opet (dez)informira: “Konačno je krenuo projekt obilaznice Nedelišća i Pušćina“.
Franjo Cimerman (HDS), vijećnik Općinskog vijeća Općine Nedelišće
Stavovi izneseni u tekstu osobni su stav autora, i nisu nužno stav redakcije Nedelista. Izvor fotografije: WEB stranica Grada Preloga – članak Do kraja godine kreću radovi na obilaznici Preloga